Hvornår skal du give feedback?

Feedback er som en flaskepost. For at dit budskab bliver imødekommet, er du nødt til at sende din flaskepost ud på det helt rigtige tidspunkt. Du må IKKE sende flaskeposten ud i stiv modvind og høj sø, hvor følelserne er på kogepunktet, og hvor du vil få den lige i hovedet igen i form af et skænderi.

Men hvornår så?

Flaskeposten skal afsted, når vandene har lagt sig, men du må ikke vente med at sende den, til det er blevet vindstille og havblik. På det tidspunkt opnår du ingen fremdrift. Her har I begge glemt, hvad det egentlig var, I skulle arbejde med.

Du skal sende flaskeposten ud på lige præcis det tidspunkt, hvor vandene har lagt sig så meget, at I kan kommunikere, men hvor der stadigvæk er en fremdrift i bølgerne. Hvor I begge kan se, at I har en flaskepost fyldt med feedback, I skal arbejde med og udvikle på.

Som afsender af feedback har du ansvaret for, at din feedback kommer ud det rigtige sted:

  1. IKKE i kaffestuen, hvor de øvrige medarbejdere vil blive ufrivillige tilskuere
  2. IKKE lige før et vigtigt kundemøde
  3. IKKE et sted, hvor forstyrrelser kan forekomme

Det er altid vigtigt at finde et sted, hvor I begge har mulighed at rumme feedbacken og den interaktion, den kaster af sig. Det er altså vigtigt, at I begge er bevidste om, at der står feedback på dagsordenen. Og at den er konkret.

Lær feedback på jeres måde
Når I vil blive bedre til feedback, er det en kultur, der skal ændres. Hvordan og hvor hurtigt, I vil ændre den, er individuelt. Derfor tilbyder Feedback2Perform® forskellige værktøjer til jeres arbejde med feedback.

Vil du vide mere om, hvad Feedback Academy kan tilbyde?

BACK